575416_3802020507377_284431694_n.jpg

Látogatók

Vintage Bazaar.hu

Egyedi rongybaba, vintage tárgyak, bútorok, fotófelületek, DIY ötletek és egyedi agyagedények. Kattints az oldalunkra: www.vintagebazaar.hu Judit és Gábor

Facebook

Meska

Rovatok

Friss topikok

Címkék

1930 (1) 1969 (1) 20-as évek (1) adventi naptár ajándék ötletek (1) Ágnes (1) ágnes tanya eladó (1) agyag (1) ajándékbaba (1) akció (1) annie sloan (1) apacukaceramics (59) apacukaceramicsworkshop (20) apacukakeramics (1) Báb (1) babakonyha (1) bábszínház (1) bádog (1) bádogtortatál (1) baldachin (1) barkácsműhely (1) before/after (3) betűk (1) bolt (1) bőr (1) bőrözés (1) bunting (1) busójárás (1) bútor (3) bútorfelújítás (1) ceruzatartó (1) chalkboard (1) chalk paint (1) chevron (1) cica (1) crochet (1) csíkozás (1) csipke (3) csipkeverés (1) csobanka (1) dekoráció (1) design (1) diy (8) DIY (32) diyesküvő (1) diywedding (1) diyworkshop (1) drótfelirat. (1) egyedi könyv (1) éjjeliszekrény (1) ékszertartó (2) eladó (1) enteriőr (2) eskővőibaba (1) esküvő (1) esküvődekoráció (1) esküvői (1) falusiszallas (1) falusiszállás (2) fapác (1) farsang (1) feleség (1) felújítás (2) fényképutánibaba (1) festés (1) fodros (1) forgatás (1) fotófelület (1) fotókellék (1) furniture (1) gerillavintage (1) graffi (1) hack (1) handmade (2) handmadeceramics (34) ház (1) házasság (1) homokozó (1) horgolt (1) hulladékfa (1) hungarian (1) hungarianruralaccommodation (1) hungarianshabbyelegant (1) hungarianturquoise (1) húsvét (1) IKEA (1) ikea (1) ikea hack (1) inspirálóképek (1) inspirationpictures (1) instagram (71) istálló (1) kedvezmény (1) kék (1) kellékek (1) kertészkedés (1) kézműves technikák (1) kiegészítő (1) kiegészítők (1) kirándulás (3) kisgyerekkel (1) knittedgraffiti (1) korall (1) kötélkészítőmester (1) krémszínű (1) krétatábla (2) kulcsoshaz (1) kupon (1) kuponbaba (1) lakberendezé (1) lakberendezés (1) loft (1) lomtalanítás (1) love (1) maci (1) melegítő (1) mirror (1) mohács (1) mozizás (1) mustardyellow (1) mustársárga (1) nászajándék (1) nemez (1) névjegy (1) nyaralás (3) nyár DIY (1) nyuszi (1) olivazold (1) önbizalom (1) pad (1) pajta (1) palack (1) palántázó (1) palóc (4) palócvendégház (1) párna (1) patchwork (1) pihenés (3) pihenőhelyek (1) póló (1) pouf (1) pulcsi (1) ragdoll (1) recycling (14) régimesterség (1) renew (1) retro (1) rongybaba (4) rongyszőnyeg (1) rug (1) RUHAALAKÍTÁS (1) ruhaalakítás (1) rusztikus (1) sámli (1) shabby (1) shabbychic (1) shabbyelegant (2) shop (1) stencil (1) stencil, (1) stool (1) subázás (1) szállás (2) szekrény (1) szerelem (1) szerszámok (1) szódásrekesz (1) szőnyeg (1) szurke (1) tangerine (1) tangerinetango (1) tango (1) tanya (1) tavasz (1) terény (1) textil (1) textilbagoly (1) textilkutya (1) torta (1) tortatál (1) trash (2) trendkutató (1) tükör (1) türkiz (3) turkizkek (2) turquoise (1) t shirt (1) ültetés (2) upcycled (1) upcycling (9) valentinnap (1) varrás (1) vendeghaz (1) vendégház (1) Videó (1) VINTAGE (1) vintage (36) vintagebolt (3) vintagedekoráció (1) vintagediy (1) vintagediyesküvő (1) vintageenteriőr (1) vintagefotózás (1) vintageinteriordesign (1) vintagewedding (1) vintage bolt (1) vintage enteriőr (1) vintage esküvő (1) vintage vásár vintage bolt (1) vizes (1) vízió (1) wcpapírguriga (1) work (1) workshop (2) zászlófüzér (1) Zuzannaskalska (1) Címkefelhő

Egyedi rongybaba, vintage tárgyak, bútorok, fotófelületek és DIY ötletek: www.vintagebazaar.hu

2013.04.06. 12:55 Vintagebazaar.hu

Füleselve bőrözz!

Címkék: vintage bőrözés DIY

A pesterzsébeti piac mellett van egy cipőkellékes bolt. Anyukámmal rendszeresen mentünk oda, ha piacra mentünk és mindig valami apróságot vettünk a sok kincsből. Ha benyitunk olyan csodálatos bőr illat és  szatócsboltos hangulata van. Az eladó a tulajdonos és a lánya, akik minden részlethez értenek és szívesen is segítenek egy-egy cipzáros vagy cipőfűzős ügyben. Lehet itt kapni cérnát, cipzárat, tűt, talpbetétet, cipőfűzőt, gumikat, szalagot, ruhafestéket, sámfát stb. és bőrdarabokat is. Jó néhány hónappal ezelőtt kinéztem ezt a "kedvenczöld"színű bőrdarabot és most, amikor bementem még megvolt. Nem olcsó, mert igazi, vastag marhabőr, súlyra mérik és ez így 2.500 Ft volt, ehhez a projekthez nem kellett az egész, így még sok mindenhez fel tudom a maradékot használni.

Egy füles tartót készítettem, amihez beütős kapcsokat is vettem, mert ezzel lehet a füleket a tartóra rögzíteni.

bőrtartó 003.jpg

Papírból először kikísérleteztem azt a formát, amit a bőrből ki akartam vágni, azaz egy szabásmintát vágtam. Egyenlő oldalú négyzet kell hozzá, amit a képen látható módon bevágunk, egyforma hosszban és távolságban a szélektől. Vonalzót nem szoktam használni, de valamilyen kezem ügyébe kerülő tárgyat igen, az azonos hossz eléréséhez.

bőrtartó 005_1.jpg

A széleknél háromszöget vágtam ki.

bőrtartó 006_2.jpg

A behajtogatásnál kiadta a pontatlanságokat, így lehet rajta igazítani. Arra törekedtem, hogy az alja egyforma oldalú négyzet és a falai is azonos magasságúak legyenek.

bőrtartó 007_1.jpg

A kész mintát ráhelyeztem a bőrre, körberajzoltam fehér színű porkrétával és kivágtam a bőrből a formát.

rsz_1bőrtartó_008.jpg

Összeállítottam a formát gombostűkkel, hogy be tudjam mérni szemre a a fülek helyét.

bőrtartó 011_1.jpg

Éles végű körömollóval kilyukasztottam a füleket és a tartó falát 2-2 ponton.

bőrtartó 012.jpg

A beütős kapocs egyik felét az "apát" betettem a tartó belső oldali lyukába (a műszaki nyelv használja az "apa" "anya" kifejezést csatlakozásoknál, az apa jön, az anya fogadja:)).

bőrtartó 013.jpg

bőrtartó 014.jpg

Itt pedig a kapocs csatlakozásának az  "anya" oldalát tettem már a fülön keresztül, majd kézzel összenyomtam.

bőrtartó 016.jpg
bőrtartó 017.jpg

bőrtartó 018.jpg

A kézi összenyomás után pedig ráütöttem kalapáccsal,hogy tartósabb legyen a kapcsolat:).

bőrtartó 020_1.jpg

Nem tudom, hogy szabad e, de levasaltam a kissé gyűrött bőrt és a hajtás éleket is megvasaltam, hogy peckesebben álljon. A háromszög csücsköket varrással rögzítettem a bőr falára, de jó megoldás a ragasztópisztoly is vagy ugyanilyen kapcsokkal körbetenni. Akár le is vágható a háromszög, akkor mondjuk ragasztani és kapcsozni nem lehet. Nekem tetszik, hogy ilyen "trash-es" és látszódik rajta, hogy nem gyári munka. Ha valakit zavar, hogy lifeg a háromszög csúcsa, akkor azt is le kell varrni.

Elkészült! Gyümölcsöknek, pogácsának, szalvétának vagy íróasztalra, egyéb kreatív kellék tárolására is alkalmas. Műbőrből, kartonból, hajlítható plexifóliából, vastagabb nemezből, farmerből is elkészíthető. Ki próbálja ki?

bőrtartó 026.jpg

bőrtartó 027.jpg

bőrtartó 033.jpg

bőrtartó 032.jpg

bőrtartó 030.jpg

Nézzétek meg Blog.juditu mai munkáját, mert érdemes!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://apacukababa.blog.hu/api/trackback/id/tr85203830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
                     
süti beállítások módosítása